Garantievoorwaarden voor Brouwer Cargo Store
Bij Brouwer Cargo Store willen we dat je zorgeloos kunt genieten van jouw bakfiets. Daarom bieden wij de mogelijkheid de 2 jaar standaardgarantie te verlengen met 3 jaar, naar 5 jaar garantie.
Deze verlengde garantie is geldig op geselecteerde modellen, welke te herkennen zijn aan ons ‘5 jaar garantie’ embleem, die aangekocht zijn op of na 1-1-2025.
De rechten die aan dit garantiebewijs kunnen worden ontleend, komen de wederpartij toe onverminderd de rechten of vorderingen die de wet hem toekent.
Lees hieronder de volledige garantievoorwaarden.
1. Garantieperiode
- Standaard fabrieksgarantie: De fabrieksgarantie is 2 jaar vanaf de factuurdatum.
- Verlengde garantie: De garantie kan worden verlengd tot 5 jaar, mits er aan de onderhoudsvoorwaarden gehouden wordt.
2. Onderhoudsvoorwaarden voor garantie
Om gebruik te maken van de 5 jaar garantie, is het belangrijk dat de bakfiets regelmatig wordt onderhouden:
- De eerste onderhoudsbeurt moet plaatsvinden binnen 6 maanden na factuurdatum of voordat de kilometerstand 500 km bereikt (afhankelijk van welke van de twee zich het eerst voordoet).
- Daarna moet de bakfiets telkens binnen 12 maanden of voor het bereiken van een extra 1.500 km een nieuwe onderhoudsbeurt krijgen inclusief software update.
- Het onderhoud moet uitgevoerd worden door een erkende dealer van de gekozen fabrikant.
- Tevens ligt de verantwoordelijk van een bijgehouden digitale onderhoudshistorie bij u als consument.
Wanneer er zich niet aan de onderhoudsvereisten wordt gehouden, vervalt de garantie voor de verlenging naar 5 jaar, maar blijft de standaard 2 jaar fabrieksgarantie behouden.
3. Accuvergoeding na 4 en 5 jaar
- Na 4 jaar is er een vergoeding van 75% voor de vervangingskosten van de accu.*
- Na 5 jaar is er een vergoeding van 65% voor de vervangingskosten van de accu.*
* Alleen bij het vertonen van een defect of storing. Niet door capaciteit vermindering door veelvuldig gebruik.
4. Dekking van de garantie
De garantie dekt defecten die het gevolg zijn van fabrieksfouten of materiaal en productiefouten. Zoals:
- Defecten in het frame, stuur en andere belangrijke onderdelen van de bakfiets.
- Problemen met de elektrische onderdelen, zoals de motor, accu en display.
5. Uitsluitingen van de garantie
De garantie dekt geen defecten die het gevolg zijn van:
- Normale slijtage door gebruik van de bakfiets, zoals het verslijten van banden of remmen.
- Schade door onjuist gebruik of ongevallen.
- Fysieke schade zoals krassen, deuken of scheuren die ontstaan door verkeerd gebruik.
- Niet goed onderhouden onderdelen zoals een verwaarloosde accu of andere componenten die buiten normaal gebruik vallen.
- Veranderingen aan de bakfiets of aanpassingen die niet door ons zijn uitgevoerd, (zoals reparaties of aanpassingen door niet erkende partijen.)
6. Garantieclaim indienen
- Neem contact met ons op via winkel@brouwercargostore.nl zodra je een defect of probleem met je bakfiets ontdekt.
- Vermeld in je bericht de aankoopdatum, een gedetailleerde beschrijving van het defect of probleem en voeg de aankoopfactuur bij.
- We kunnen je vragen om foto’s van het probleem te sturen, zodat we het defect kunnen beoordelen.
- In sommige gevallen kan een inspectie of test van de bakfiets noodzakelijk zijn. We zullen je informeren over de volgende stappen.
7. Reparatie of vervangingen
- Als je garantieclaim wordt goedgekeurd, bieden we reparatie van de bakfiets of, indien een reparatie niet mogelijk is, een vervanging van de defecte onderdelen.
- De garantie dekt geen kosten voor transport of reparaties die door derden zijn uitgevoerd. Wij bieden je kosteloos reparaties aan via onze service, maar de kosten van retourzending van de bakfiets kunnen voor jou zijn, afhankelijk van de situatie.
9. Contact
Heb je vragen over de garantie of een defect? Neem dan contact met ons op via winkel@brouwercargostore.nl.
Brouwer Cargo Store
Lentse Tuinstraat 26
6663BH, Lent
Telefoon: 024-3243988
E-mail: winkel@brouwerCargostore.nl
KvK-nummer: 90024842
Btw-nummer: 865186182B01